Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1869 ggr
Superstars
0

BimBim och Zvullo

Nu har jag bestämt mig!  I början av september parar jag BimBim med Zvullo när jag kommer hem från Sverige resan med mamma och pappa. Jag uppdaterar när parningen skett med ungefära datumet när ungarna föds.Glad

linnea-n
0

ooh vad kul. Har du några bilder på BimBim och Zvullo?

hälsningar linnea nordlund

uppfödare av dvärghamstrar och guldhamstrar

www.narveshamstrar.weebly.com

Superstars
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja visst! Det har jag… Här kommer en Bild på Zvullo

Superstars
0

En till bild på Zvullo tagen ganska nyligen.

Superstars
0

En bild på BimBim

Superstars
0

Och en till bild på BimBim fast lite äldre kort.

linnea-n
0

jättefina. både BimBim och Zvullo liknar två hamstrar som var inne på hamsterpensionatet här hemma förut.

Superstars
0

Jaha! Men va skoj om dom liknar dessa hamstrar. Har du pensionatet ännu eller?Glad

Veero
0

Kul :) Vad fina små grabbar Glad

Sara87
0

Blir nog fina bebbar det :) Hoppas parningen tar!

Superstars
0

Ja man får hoppas att det tar och allt går bra sedan! Uppdaterar här när jag parat dem. 4 September blir det om jag har räknat rett BimBims brunstcykel.Glad

Zheverez
0

vad kul att zvullo ska bli far igen.

snygg dam henne lär han nog gilla.

[Popcorni]
0

Hoppas att parningen tar i September. :)

linnea-n
0

#17 ja pensionatet äger fortfarande rum här hemma.

Superstars
0

Det är bra att det finns pensionat åt hanstrar. Tror knapps att det finns något sådant i finland tyvärr. Inte vad jag har sett och hört i allafall.Obestämd

[iurochskur]
0

Men vad skoj att få se BimBim och en så snygg herre!

Det är tomt efter knasfian här, hon är verkligen som bilderna visar: En go liten dam med stooor aptit. Här hemma såg hon ut att inte fått mat på länge så fort det serverades gröt eller grönt.

Ska bli kul och få se hennes bebisar sen.

Superstars
0

hahaha ja! Hon ber om gott så fort hon hör att det skramlar och doftar i köket! Även när jag kommer hem med prasslande matpåsar och hon sover. Så kommer hon sömndrucken och tittar ifall hon skall få något gott! I hälgen fick de Barnmat på burk köttgryta i tomatsås. De åt de alla med stor aptit sedan fick de en äppelbit på var som desert. Bimbim trodde nog hon var ute till en gormé restaurang. hahaha hon tyckte hon hamnat i mat paradiset. Bimbim är så aktiv och busig på kvällarna att det är svårt att fota Bimbim då även om man har en ganska så snabb kamera. Ja Zvullo är mysig och stilig herre både innuti och på yttresidan. ;) Bimbim gillar att bli gosad och att springa i bollen. :D

kajsa_karin
0

Zvullos ungar här hemma är väldens mysigaste.

Kunde jag hade jag behållt en

Superstars
0

kajsa_karin det håller jag med om att de är! Zvullos bebisar var jette gulligaFlört Dom har väl växt sedan jag sist såg dem på din hemsida.Glad

Superstars
0

BimBim brunstade inte idag! Hon brunstar väl antagligen i morgon när jag skall över med båten till Stockholm med mamma och pappa. Nåja, parningen får bli kommande veckan.Glad

Royalz
0

Tänk på att hon börjar bli gammal, så vänta inte förlänge med att para henne :)

Superstars
0

Nejdå! Det har jag inte tänkt göra! Jag parar henne denhär veckan som kommer! Jo jag vet att hon håller på att bli gammal så det är därför jag inte vill vänta utan påbörja så fort som möjligt. De brunstar ju var fjärde dag så jag tar och parar henne nesta brunst denna vecka som kommer.Glad

Superstars
0

Idag  7 September blev BimBim brunstig och de håller nu på som bäst med parningen.

Superstars
0

-

Superstars
0

Beräknad födelse datum 22 September om allt gått vägen.Glad

[iurochskur]
0

Skoj!

Håller mina tummar!

Kristall
0

Hoppas det blir många fina ungar Glad

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Superstars
0

*26 Ja det får vi hoppas att det blir.Glad

Superstars
0

Nu är det bara 2 dagar kvar tills BimBim skall föda. Nya bilder på en gravid BimBim som jag tog ikväll…Glad

Superstars
0

-

Superstars
0

Dags för en tvättning tycker BimBim….Glad

[Isa96]
0

Gud så söt, hoppas allt går bra :). lycka till ^^,

[Adopt one today!]( - sööt draksak <3

Superstars
0

Nästa gång jag uppdaterar bilder så blir det av ungarna. Kanske på Torsdagen eller fredagen.Glad

#31 Tackar, ja hon e väldigt gosig och söt på alla de vis lilla BimBim Glad

Zheverez
0

så spännande å se vad det blir.

håller tummarna att du får färger å kön som du önskar dej.

Superstars
0

Var till köket en sväng efter ett äpple samt en sked. Hörde ett litet pip och såg att BimBim höll på att föda. Hon viste inte att jag var där för jag smök in och hämtade sakerna jag behövde. Såg ut att gå hur bra som hellst med henne och henns födande. Så jag smög ut för att inte störa henne. Så i morgon far jag och tittar till henne och se om jag kan se hur många ungar där är när jag väl skall ge henne mat.Skrattande

Superstars
0

ojojoj! Det var en hel del ungar det i boet! Jag gav BimBim en äppelbit när jag var i köket efter något kvälls snack. Hon och ungarna mår finemang. Så jag kan vara lugn och inte oroa mig för demSkrattande

Superstars
0

Här är en bild som jag tog med  telefonen när BimBim var i matkoppen och hamstrade mat. Ungarna är ganska många. Men på bilden ligger de  ovanpå varandra som en rosa klump… Använde photoshop för att förstora och redigera bilden.Skrattande

Kristall
0

Äntligen! Glad
Hoppas allt går bra med Bimbim o bebbarna =)

Zheverez
0

grattis till kullen.

Royalz
0

Grattis :)

[iurochskur]
0

Grattis!

Superstars
0

Tack Tack!Glad

Superstars
0

#37 BimBim är en duktig omtänksam mamma! Både mamma BimBim och bebbarna mår utmärkt!Glad

Zvintos
0

Grattis till dem små. ^^

Roxie
0

Grattis!

// Sofia

Englatassens
0

Va roligt!! Grattis till bebisarna!Glad

Superstars
0

Tog en ny bild idag på ungarna som idag är 5 dagar gamla.Glad

Superstars
0

Idag när jag gav mat åt BimBim såg jag en livlös utmärglad svart skp bebis död. Hon var så pytteliten. Troligen för svag för att orka sloss om mjölken med hennes syskon. Så nu är det 6 stycken kvar.Rynkar på näsan Jag la BimBim och springa  i bollen medan jag smetadi in mina händer med BimBims Kutterspån för att ta bort den döde ungen. Vill ju inte att det skall börja lukta ruttet kött här inne i lägenheten. BimBim har just nu chow med dem när de har börjat spankulera utanför boet…

Superstars
0

Igår på kvällen hittade jag en till kall och död en bit (andra hörnet) från Boet när hon började gräva för att fixa i boetGråter Jag tog bort den medan Bimbim var och hamstrade mat. I boet fanns då 2 svart köldpadd, en snvart, en dominant spott och en som såg ut som dove. Dominanta spotten var fetast och störst.

Idag på morgonen när jag skulle ge BimBim sin morgonvelling var den ena (dominat spot) försvunnen. Ligger väl nergrävd någonstans så den inte slipper upp och svälter ihjäl eller så är den död någonstans under spånet.Gråter

Bara de 2 svart kölpaddorna fanns kvar samnt en svart och den som ser ut some dove kan också vara mink vet inte säker ännu. Med denhär farten har jag snart inga kvar.GråterGråterGråter

Detta tar på mitt humör och jag skulle bara vilja gråta. Är djupt deprimerad från förr pga en veckas sömnlöshet.Gråter

Jag tycks inte vara duglig till någonting, inte äns till hamsteruppfödare. Jag är värdelös i allting. Fostren vill inte vara i min mage så de kommer ut redan som embryos. Jobb klarar man inte av heller. Det ända jag tycks vara bra till är att ligga i sängen och ruttna bort.GråterGråterGråter

Royalz
0

Dominant spot kan det inte vara :) Eftersom ingen av föräldrarna är det.

[iurochskur]
0

Jag brukar kika igenom boet efter några dagar för att OM det ligger någon död unge under spånet och börjar ruttna så blir resten av kullen sjuka. Går det att ta BimBim i en petbox med lite gottigt?

Då hinner du kika på bebisarna och rensa boet.

Kram!

Superstars
0

Jo det går nog! Brukar ha henne och springa i bollen medan jag har reknat ungarna och tagit bort de som jag sett är döda.

# då var det säkert en skp/vit av något slag

Nu finns bara helfärgade och kölpaddor kvar.Rynkar på näsan

Zheverez
0

vad tråkigt att kullen minskat så mkt.

hoppas resten klarar sej nu.

håller mina tummar.

ge inte upp. ibland känns det motigt men sen vänder det.

tänk positivt så känns det bättre och du får säkert bättre tur med nästa kull.

är inte ditt fel att ungar går bort.

kanske nåt genetiskt dom två emellan som spökar

Superstars
0

#52 Jag vet faktist inte! Idag när jag tittade till dem var det 3 stycken i boet. Den svarta och de två köldpaddorna är kvar! Gråter Fattar inte vad tusan det är som händer. Om det fortsätter såhär har jag inga ungar kvar efter 3 dagar.Rynkar på näsan

Jag som hade tänkt behålla en svart skp. Eller deras svarta son. Men det blir väl inte det nu.Rynkar på näsan Men man får ju hoppas de 3 klarar sig. Dom är idag en vecka och 1 dagar gammla.

Royalz
0

Det är vanligt att några ungar dör. Hon fick väll inte så många heller va?

Men hoppas dom 3 överlever :)

Superstars
0

#54 BimBim hade en kull på 11 ungar. Rynkar på näsan Nu finns en svart och 2 svarta skp kvar. Utan band! Den enda som hade band som jag han se dog när han/hon var 5 dagar gammal.  Men de 3 som är kvar tycks klara sig. Åtminstone just nu.Glad

Kristall
0

Håller tummarna för att de andra ungarna klarar sig!
Är den svarta en hane? Är nog intresserad av den isf. Glad

Superstars
0

#56 jag tror det! Det är ju bara honor som blir sköldpadd. Jag kommer att kolla könet nesta vecka på den svarta.Glad

Superstars
0

Här är bilder på de två som finns kvar. Ja *SUCK* bara 2 kvar. svart skp och den svarta bebisen.Rynkar på näsan

Superstars
0

-

[Sniff]
0

Vilken otur du har! Hoppas att dessa två ungar får behålla livet iallafall!

Zheverez
0

skp,n ser ju riktigt bra ut i teckningen.

håller mina tummar hårt att inget mer händer med kullen nu.

Superstars
0

Inga ungar kvar…Lillkillen var på väg att få samma bulliga mage som sin syster. Så BimBim tog bort även honom. Hittade honom utan huvud idag.Gråter

Zvintos
0

#62: Men fy vad tråkigt. Gråter